Situație ciudată pentru companiile lui Elon Musk, Tesla și X. Banii sunt mutați dintr-o parte în alta
Tesla continuă să creeze noi conturi de plată pe X (fostul Twitter), până la punctul în care acum probabil plătește aproximativ 20.000 de dolari pe an pentru a fi pe platforma de socializare.
Nu este clar ce primește în schimb.
Companiile publice, precum Tesla, trebuie să dezvăluie orice „tranzacție conexă” care ar putea avea un conflict de interese între directorii sau membrii consiliului de administrație și orice alte companii în care au interese.
De exemplu, Tesla a dezvăluit adesea relații cu SpaceX privind utilizarea în comun a avionului lui Elon Musk sau achiziționarea de către acesta din urmă a pieselor Tesla.
Acum, Tesla va avea mai multe de dezvăluit și, eventual, de justificat acționarilor săi, deoarece începe să cheltuiască mai mulți bani pe X (fostul Twitter), care se află în proprietatea CEO-ului său, Elon Musk.
X a avut probleme în spatele că este profitabil cu publicitate și a apelat la servicii de abonament.
Twitter Blue, acum X Premium, este un serviciu de abonament de 8 USD pe lună pentru utilizatorii X. Acesta „verifică” utilizatorul, îi oferă o insignă albastră și îi oferă mai multă vizibilitate.
Dar X promovează și un abonament pentru companii numite „Organizații verificate” cu caracteristici similare.
X percepe 1.000 USD pe lună pentru contul principal și apoi 50 USD pe lună pentru fiecare alt „cont afiliat”.
Bani mulți la mijloc
Tesla plătește pentru acest serviciu și conform Electrek există 13 conturi afiliate contului de organizație verificat al Tesla.
Cu alte cuvinte, asta înseamnă că Tesla plătește 1.650 USD pe lună – sau aproximativ 20.000 USD pe an – pentru a fi pe X.
Unde lucrurile încep să pară excesive este că Tesla pare să lanseze mai multe conturi noi care necesită o plată suplimentară de 50 USD pe lună pentru fiecare aspect al afacerii sale, de când Musk a preluat Twitter și a lansat acest nou serviciu de abonament.
De exemplu, Tesla a lansat luna trecută un nou cont „Tesla America de Nord”, un nou cont „Tesla Europa” în ianuarie, un nou cont „Tesla AI” în mai, un nou cont „Tesla Megapack” în ianuarie și un nou cont „Tesla Optimus” tot în ianuarie.
Această strategie este unică pentru X, deoarece Tesla operează doar un singur cont oficial pe alte platforme de socializare, cum ar fi Instagram și Youtube.
Contul Tesla Optimus a postat un singur tweet de când a fost creat în ianuarie.
Tesla a plătit 50 USD pe lună pentru acest cont care a rămas inutil de cele mai multe ori.
Producătorul de automobile a plătit, de asemenea, „conturi afiliate” pentru directori precum Franz von Holzhausen, Drew Baglino și Tom Zhu, care își folosesc rareori conturile pentru altceva decât pentru repostări propriile postări oficiale ale Tesla.